Kesan Politik Pasca Music Chair..

22Mei, Desa Anggerik,Nilai- Hampir 4 bulan Malaysia, khsusnya Perak dilanda tsunami politik maha hebat.Bermula dengan istilah ‘lompat’ parti A ke B atau sebaliknya selepas PRU-12, akhirnya istilah yang dicanang merata tempat memakan diri si pencanang. Berterusanlah edisi politik pasca ‘ music chair ‘ seperti yang diungkap oleh Tun M dalam akhbar tempatan beberapa minggu yang lalu berlarutan sehingga hari ini. Yang menariknya, music chair ini tiada tone yang khusus. Ia berubah mengikut selera nafsu yang membelakangkan akal dan amanah.

Esok-Jumaat, hari kebesaran umat ISLAM sedunia menjadi saksi kepada keputusan mahkamah rayuan Kuala Lumpur bagi menentukan siapa MB sebenar Perak dan kekal terus mentadbir tanpa perlu ada bantahan. Perlu jelas bahawa penulis tidak memihak kepada sesiapa, tapi sebagai rakyat yang sayangkan bangsa dan negara, penulis rasa muak dan jelik dengan kisah politik tempatan kini. Walaupun penulis bukan Perak-ian, namun penulis dan setiap warga Malaysia yang lain tidak sanggup untuk melihat seluruh Perak-ian hidup dalam keadaan politik yang tidak menentu. Dari sudut zahir memang boleh dikatakan mereka ‘ okay ‘. Tiada masalah dalam ekonomi atau sosial dan sebagainya. Tapi sedarlah, kes bunuh ibu,anak dan amah di Ipoh kelmarin cukup memberi tahu bahawa keadaan di Perak tidak stabil. Keselamatan di Perak amat terancam! Nak tunggu bila baru nak sedar hal ini??

Wahai PEMIMPIN ISLAM..sedarlah..kamu hanya hamba Allah yang hina lagi kerdil.Jawatan MB itu hanya fitnah bagi kamu. Bukan ‘ tagline ‘ yang memastikan dirimu terus ke Jannah tanpa hisab. Sebaliknya ia amanah yan maha berat lagi wajib untuk kamu laksanakan. Jika gagal..maka an-Naar jawapannya. Nauzubillah…

Penulis seru kepada semua PEMIMPIN ISLAM..kembali ke pangkal jalan..cari titik persamaan atas nama Din Allah..dan pasak hati atas toriq amar makruf nahi mungkar.

Selamilah penderitaan rakyat kini..fahamilah perasaan rakyat kini..lapangilah dadamu demi rakyat kini…

One thought on “Kesan Politik Pasca Music Chair..

  1. macam mane la kite nak buat yerk..
    zaman skarang ni..
    benda yang kite wat betol pon..
    orang kate salah..
    kalau buat salah..lagi betambah lor salahnyer..
    kat m’sia ni..da tak dok keadilan da gamaknyer…
    habes semua ‘DEPA’ nak menang!!
    wat sakit ati jer..

    **jom kite bina kerajaan baru!!

Leave a comment